Passa al contingut principal

REC. CATALÀ

TEMA 9
QUINES SÓN ORACIONS? 
SUBJECTE I PREDICAT I 
SUBJECTE I PREDICAT II 
SUBJECTE I PREDICAT II 
SUBJECTE I PREDICAT IV 
SUBJECTE I PREDICAT V
SUBJECTE I PREDICAT VI

TEMA 7 

Grafies g/j
Grafies g/j I
Paraules amb g
Grafies g/j tg/tj 1
Grafias g/j/tg/tj 2
Grafies g/j/tg/tj 3
Grafies g/j/tg/tj 4
Grafies g/j/tg/tj 5
Grafies g/j/tg/tj 6
Grafies g/j/tg/tj 7
Grafies g/j/tg/tj 8
Grafies g/j/tg/tj 9
Joc o Xoc
Exercici 1
Exercici 2
Exercici 3
Exercici 4


TEMA 6
Sinònimes: paraules que tenen el mateix significat. Per exemple: xerrar, conversar, contar...
Antònimes: paraules que signifiquen el contrari. Per exemple: abans-després

SIGNES DE PUNTUACIÓ
EL PUNT I LA COMA. NIVELL 1




SINÒNIMS
SINÒNIMS
SINÒNIMS
ANTÒNIMS
ANTÒNIMS
ANTÒNIMS
SINÒNIMS I ANTÒNIMS

SINGULAR I PLURAL
MASCULÍ - FEMENÍ
FAMÍLIA DE PARAULES - DERIVADES
FAMÍLIA DE PARAULES - DERIVADES 2 

TEMA 4
S SORDA I S SONORA
S SORDA I S SONORA 1a part
S SORDA I S SONORA 2a part
S SORDA I S SONORA 3a part
S SORDA I S SONORA 4a part
S SORDA I S SONORA 5a part
S SORDA I S SONORA 6a part
S SORDA I S SONORA 7a part
Les grafies s/ss c/ç z
Les grafies s/ss c/ç z
Les grafies s/ss c/ç z


TEMA 3
PRACTICA AMB ELS DETERMINANTS
DETERMINANTS POSSESSIUS
DETERMINANTS DEMOSTRATIUS
DETERMINANTS INDEFINITS
DETERMINANTS NUMERALS
DEMOSTRATIUS 2
NUMERALS 2
TEMA 2
els accents
comptam síl·labes
síl·labes i accentuació
zonaClic - actividades - Normes d'accentuació
IDENTIFICA LES PARAULES AGUDES, PLANES I ESDRÚIXOLES
SEPARA EN SÍL·LABES
CONTINUA SEPARANT LES SÍL·LABES
SÍL·LABES I ACCENTS
SÍL·LABES, TONIFICACIÓ I ACCENTUACIÓ
DE QUIN TIPUS ÉS?
PRACTICA AMB L'ACCENTUACIÓ
JOCS D'ACCENTUACIÓ
PRACTICA LES SÍL·LABES TÒNIQUES I ÀTONES, ACCENTUACIÓ, DIÈRESI, ...
IDENTIFICA LES PARAULES AGUDES, PLANES I ESDRÚIXOLES
SEPARA EN SÍL·LABES
CONTINUA SEPARANT LES SÍL·LABES
SÍL·LABES I ACCENTS
SÍL·LABES, TONIFICACIÓ I ACCENTUACIÓ 

TEMA 1
COM S'ESCRIUEN ELS NOMBRES EN CATALÀ
LA SÍL·LABA TÒNICA

Entrades populars d'aquest blog

KAHOOT !

  Fa poc hem descobert un nou recurs amb el qual juguem, aprenem, avaluem i ens divertim. El Kahoot és una eina que permet crear activitats per aprendre, avaluar i repassar continguts. Com jugar-hi? 1.Prem a l'enllaç que vulguis jugar. 2.Cerca al dispositiu al mòbil o en una tauleta el joc  Kahoot.it 3.Introdueix el Pin corresponent i a jugar! Convida els teus amics o juga-hi en família! (Recorda que necessites que un adult que vagi passant les preguntes.) Vos deixem els enllaços per tal que practiqueu. El cos humà. https://play.kahoot.it/#/k/10c5c857-c7c4-41d5-9313-c8ff22073091 Els animals. https://play.kahoot.it/#/k/54a578c5-7fcc-49d3-93d9-91832dc0761d Animals vertebrats i invertebrats. https://play.kahoot.it/#/k/2b4e1526-a594-4030-938e-26190ec45f16

SUBJECTE I PREDICAT

L'oració: subjecte i predicat L'oració és   un conjunt de paraules   ordenades   amb  sentit i que conté al   menys   un verb Exemple: Joan menja ensaïmades (És una oració, té paraules   ordenades, te sentit i un verb) Pere molt abans res pedra demà (No   és una oració, ni té sentit, ni ordre ni verb) Les oracions tenen   subjecte i predicat Subjecte:   Persona animal   o cosa que fa l'acció del   verb Exemple:  Rosa estudia matemàtiques  (El subjecte és   Rosa,   que és   la que fa l'acció) Si demanem qui fa o rep  l'acció , la resposta és el subjecte. Qui estudia matemàtiques ? Resposta: Rosa (subjecte) Predicat: Allò que es   diu del   subjecte,   allò que fa.  És la part de la frase a on està el   verb Exemple:  Eduard mira un documental d'animals (“Mira un documental” és   allò que es   diu del   subjecte,   allò que fa)   Si demanem què fa el subjecte , la resposta és el predicat. Què fa Eduard

TAULES DE MULTIPLICAR DIVERTIDES

Conèixer bé les taules de multiplicar és important. Però no té perquè ser avorrit. Repassa les taules de multiplicar amb aquests jocs tant divertits! JOC DELS MONOS MULTIPLICAR SIN PARAR JOC DEL CASTELL Si no les saps prou bé, primer repassa-les amb aquestes activitats. http://www.gobiernodecanarias.org/educacion/3/WebC/eltanque/Tablas/TablasIE.html